B&J Fabrics


posted by Tippytoes on , ,

No comments











Olin tehnyt New Yorkin matkaa varten listan kaupoista, joissa halusin käydä, yksi niistä oli Mood Designer Fabrics-kangaskaupppa. Emme kuitenkaan löytäneet kyseistä kauppaa, sillä se oli ovelasti piilossa toimistorakennuksessa.

Taksin ikkunasta näin ohi vilahtavan B&J Fabrics-kyltin ja päätin, että sinne oli pakko mennä myöhemmin päivällä. Ensin piti käydä Manhattanin eteläkärjessä ihmettelemässä Vapaudenpatsasta.

Olin jo heittää hanskat tiskiin, sillä emme olleet löytää tuota kangaskauppaa, vaikka kuinka etsimme. Odotus kuitenkin palkittiin. Kuten Mood, tämä B&J sijaitsi hieman piilossa erään toimistorakennuksen toisessa kerroksessa.

Olin seota. Toinen toistaan upeampia silkkikankaita, jotka suorastaan huusivat: "Pick me! Pick me!". Olisin voinut tuhlata täällä vaikka omaisuuden potematta ollenkaan huonoa omaatuntoa (vinkki: ota poikaystäväsi mukaan, jotta joku voi puhua sinulle järkeä sen metrin korkuisen kangaspinon takaa, jota olet kiikuttamassa kassalle huutaen: "Ei hätää, otan vain nämä!"). Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin tähän maalatun näköiseen silkkikankaaseen.

Materiaalina silkki on hintavaa, mutta tiesin, etten tulisi saamaan yhtä upeaa kangasta Suomesta. Nyt täytyy vielä löytää hyvä ompelija, joka tekisi tästä minulle pitkän maksimekon.

Tapasin sattumalta hyllyjen välissä erään hollantilaisen naisen, joka kertoi tulevansa New Yorkiin vain kangasostoksille. Hänellä on aina tyhjä matkalaukku, jonka hän ahtaa täyteen ostamiaan kankaita. Häntä harmitti Hollannin huono kangastarjonta, johon pystyin hyvin samaistumaan.

Olen käsittänyt, että B&J on Moodia hieman kalliimpi. Moni asiakas on myös antanut B&J:lle palautetta tylystä ja huonosta asiakaspalvelusta. Minun B&J kokemukseni oli kuitenkin kaikin puolin hyvä ja suosittelen käymään liikkeessä ihailemassa kankaita, vaikkei olisikaan ostamassa mitään.




Leave a Reply

Powered by Blogger.